23 Aralık 2014 Salı

GEMLİK'TE BİR GARİP ŞAİR: DEMİR ALİ BAYDAR


Cumartesi pazarında kendi ördüğü pazar çantalarını satmaya çalışırken gördüm onu. "Ali amca, gel çay içelim." diye Balıkpazarı'nda bir kahvehaneye götürdüm. "Ben çay içmem, kuşburnu içerim" dedi. Ben çayımı, o kuşburnunu içerken başladık muhabbete. Demir Ali Baydar'ın hayatı hakkında bir şeyler öğrenebilmek için başladım soru sormaya:
- Ali amca kaç doğumlusun?
- ..!?
Ne sorduğumu anlamak için soran gözlerle yüzüme baktı. Kulakları ağır işitiyordu. O yüzden her sorduğum soruyu ona duyurabilmek için yeniden bağırarak sormak zorunda kalıyordum. Bu yüzden bana kızdı ve dedi ki:
- Ne bağırıyorsun be!.. Ben sağır mıyım?..
Demir Ali Baydar kendi anlattığına göre 1937 yılında İnegöl'ün Sulhiye köyünde doğmuş. Üç oğlan, bir kız olmak üzere dört çocuk babası. Cebinden bir tomar kâğıt çıkardı; ben diyeyim yüz tane, siz deyin iki yüz tane. Çocukluğundan beri şiir yazıyormuş. Yazdığı şiirler Gemlik gazetelerinde yayımlanmış. Yazdığı şiirlere kendi çocuklarının tepki göstermesi ve yoksulluk yüzünden bir şiir kitabı bastıramamış. Dedim ki:
- Ali amca, birkaç şiirini bana ver, seni internet ortamına taşıyalım.
Biraz düşünen Demir Ali Baydar "Olur" dedi ve bana üç şiirini verdi.

DUYMADILAR

Elim durmaz, dilim susmaz,
Yazdım yazdım duymadılar.
Her elbise bize uymaz,
Dedim dedim duymadılar.

Özümüz sözümüz belli,
Sanmayınız halkı deli.
Çekiniz şu kirli eli,
Dedim dedim duymadılar.

Hakk'ın verdiği hakkım var,
Kullandırmaz geliyor ar.
Getirmeyin bu yurdu dar,
Dedim dedim duymadılar.

Hepimiz Adem'in oğlu,
Dünyaya salmışız kolu.
Terkedin izimli yolu,
Dedim dedim duymadılar.

Allah kulu patlar ise,
Duramaz önünde kimse.
Alınız sözümden hisse,
Dedim dedim duymadılar.

Demir Ali Baydar


BULAMIYORUM

Bahçeye diktiğim o fidanları,
Dönersin diyerek sulamıyorum.
Tanıdık dostları, tüm insaları,
Aradım da seni bulamıyorum.

İnan ki bir tanem sensiz olmuyor,
Nerdesin, kimlesin aklım almıyor,
Telefonum kapalı hâlâ çalmıyor,
Çok aradım seni bulamıyorum.

Karakollara tüm hastanelere,
Barlara, diskoya, meyhanelere,
Koskoca şehirde seni her yerde,
Sordum da bir türlü bulamıyorum.

Sensiz geçen günler bana bir ölüm,
Kurudu ümüdim, şimdi bir çölüm,
Nerdesin bir tanem, nerdesin gülüm?
Bu şehirde sensiz bunalıyorum.

Demir Ali Baydar


BENİM ÜLKEM

Bahara hasreti duymazsın burda,
Dört mevsimde çiçek açar Türkiyem.
Ağlayan gülmeyi görür sabırla,
Saadet mutluluk saçar Türkiyem.

Köyümde çiçekler bir başka açar,
Kentimin içinde bir ümit yakar,
Her gün bir güzeli peşine takar,
Güzellik hasatı biçer Türkiyem.

Duymazsın burada kederi gamı,
Gündüzler bambaşka, hele akşamı,
Açılır dünyaya görür dört yanı,
Yudum yudum huzur içer Türkiyem.

Dalgası bir başka, denizi başka,
Bir nefes koklasan düşersin aşka,
Dağların ucundan buluta keşke,
Uzansam diyerek geçer Türkiyem.

Yayları çiğdem, çiçek bakışlı,
Sularından ak köpükler akışlı,
Güzellikler oylum oylum nakışlı,
Dünyaya gülücük saçar Türkiyem.

Demir Ali Baydar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder


POPÜLER YAYINLAR


DOST SİTELER

Gitmek istediğiniz sitenin logosuna tıklayınız.











Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı